Bröllop i Mölle – och nu är jag igång igen

I lördags hände det. Första spelningen på ett bra tag, och det kändes faktiskt riktigt fint att vara tillbaka. Bröllopet hölls på Mölle Krukmakeri med runt 50 gäster och precis den där avslappnade känslan som man hoppas på vid mindre bröllop.

Kvällen började med mingel ute i trädgården i strålande sol innan gästerna gick vidare till middag i den stora jurtan. Senare på kvällen flyttades festen in i orangeriet där det blev dans och fullt ös resten av kvällen. Mysigt, intimt och väldigt lätt att trivas i.

Det är lätt att glömma hur mycket energi man får av att spela för människor som faktiskt vill vara där och fira något på riktigt. Efter ett kort uppehåll känns det extra kul att kunna säga att jag är igång igen. Hoppas vi ses i sommar!

Sista gigget

Jag har gjort min sista spelning – inte bara för i år, utan för en tid framöver. Och det blev verkligen en kväll att minnas.

40-årsfest på Hemgården i Viken med bra energi från start. Jag började med att loopa lite beats och covers under minglet, sen gled vi över i helakustiska versioner till middagen – lugnt, nära och avskalat.

Kvällens höjdpunkt? När födelsedagsbarnet fick styra musikstil, ljud och instrument – och vi tillsammans byggde upp Ja må hon leva med loopade lager av just hennes val. När låten väl rullade lyfte stämningen, alla reste sig och sjöng – till en version vi precis hade skapat själva. Magi.

Efter middagen höjde vi tempot, och live looping-quizet fick igång hela gänget. I mitten av quizzet brast det ut i dans till en av låtarna – och därifrån var det bara att åka med. Skratt, tävling, musik – allt i en perfekt röra.

Nu blir det tyst ett tag. Kanske ses och hörs vi igen längre fram…

Bra fest i Oxhallen

Spelningen med IK Sund i Oxhallen blev en kväll med högt i tak, mycket skratt och en publik som verkligen var med. Jag drog igång med mitt Live Looping Quiz direkt efter middagen – som vanligt ett bra sätt att bryta isen och få upp tempot utan att pressa nån.

Senare under kvällen kom en önskning på Oasis, och då klev Sebastian fram. Han fick en egen mic – och levererade. Självsäkert, tonsäkert och med publikstöd från första rad till sista bord. Allsång, klapp och ett riktigt skönt ögonblick som satte tonen för resten av kvällen som stundtals blev rätt ösig om videon får tala sitt språk.

Även om det inte blev ett fullt dansgolv hela kvällen, så var det gott om sång, klapp och gung vid borden – och ett långt tåg hann vi med också. Hög stämning hela vägen!

IK Sund vet hur man gör fest! Det är ALLTID publiken som gör festen! Jag är glad att jag fick vara med och bidra.

Foto: Linda Borgström

AW på IKEA – Billy, PAX och min dubbelgångare

300 personer, IKEA IT i Helsingborg. Jag satte tonen till en AW med både quiz och musik – och ett specialnummer som blev kvällens snackis: en IKEA-cover på Shape of You om Billy från Tomelilla som tappar bort sina föräldrar och flyttar in i en PAX-garderob. ”Kurragömma på IKEA” hette den. Gick hem.

Efter live looping-quizet rundade vi av med akustiskt och lite softare vibbar. Det märktes att några inte riktigt ville gå hem.

Kvällens mest oväntade ögonblick? När jag efter giget får träffa en kille i publiken som ser exakt ut som mig. Samma stil, nästan samma namn – Andreas. Vi blev fotade tillsammans och det spreds snabbt bland kollegorna som kom med kameror i högsta hugg. Jag klapp en bild jag med. Kändes som att IKEA skickat ut en extra version av mig från lagret.

Tack IKEA, Billy, Andreas och hans vänner för ikväll!